A LEGJOBB MUNKAHELYNEK JÁRÓ CÍM ELNYERÉSÉBŐL IS SPORTOT ŰZ A DECATHLON


SAJTÓKÖZLEMÉNY

Idén zsinórban harmadszor vette át a Legjobb Munkahelynek járó elismerést a Decathlon Magyarország. Pósfai Gábor ügyvezető igazgató szerint a siker receptje, hogy a dolgozóik azt csinálják, ami boldoggá teszi őket, és ami a cég szempontjából is hozzáadott értékkel bír. Náluk a munkatársak még a vásárlóknál is fontosabbak. Olyan munkahelyet teremtenek, ahol valódi karrierutat lehet bejárni, a munkatársak lehetőséget kapnak a kibontakozásra és aktívan részt vesznek a döntéshozatalban, legyen szó egy új kolléga kiválasztásáról vagy a saját fizetésükről. Az Aon Hewitt idén 95 cég közel 50 ezer dolgozóját kérdezte meg arról, hogyan érzik magukat a munkahelyükön. A Decathlon Magyarország nagyvállalati kategóriában egyedüliként került fel a legjobbak listájára.


Dolgozók bevonása a döntésekbe, felhatalmazó menedzsment, valódi belső karrierutak, saját projektek, önmegvalósítás, és persze a sport iránti szenvedély – így lehetne összefoglalni azokat az értékeket, amelyek hozzásegítették a Decathlon Magyarországot, hogy idén harmadszor is kiérdemelje a Legjobb Munkahely címet. Az Aon Hewitt közel 95 cég 50 ezer munkavállalóját kérdezte meg arról, hogyan érzik magukat a munkahelyükön, majd a válaszok alapján összeállította a legjobbak listáját.
A Legjobb Munkahelyeknél minden napos, természetes működés, hogy minden kollégát bevonnak a szervezet, a stratégia alakításába, teret adnak az új ötleteknek, lehetőséget biztosítanak az értékteremtésre, hogy a munkahely a kollégák életének olyan szerves része lehessen, ahol szívesen töltenek jelentős időt az életükből és amelyre valóban büszkék.

„Talán meglepően hangzik, de stratégiánkban a csapatot, a munkatársat mi a vásárló elé helyezzük, és ez világszinten is egyedülálló egy multinacionális, kiskereskedelmi vállalatnál. Minden cselekedetünknek ez az kiindulópontja. Nálunk a munkavállalók bevonásának mértéke is sokkal magasabb, mint máshol. Az idén már harmadszor elnyert díj azt bizonyítja, hogy jól gondolkodunk. Büszkék vagyunk rá, mert ez a kollégáink pozitív visszajelzését mutatja, de óriási felelősség is, mert a díj birtokosaként a jövőben sem lehetünk másmilyenek” – mondja Pósfai Gábor, a Decathlon Magyarország ügyvezető igazgatója.

A cégnél kevés olyan döntés létezik ma, ahol ne vonnák be a kollégákat a döntéshozatal folyamatába, legyen szó akár egy új áruházvezető kiválasztásáról, a fizetésemelések mértékéről vagy az áruházak nyitvatartási idejének meghatározásáról. A legtöbb döntés helyben, az érintettek körében születik meg, a munkatársak felelősséget és döntéshozatali "jogot" kapnak, így az áruházak részlegvezetői szinte a „saját boltjukat” vezetik. Az ötletek megosztása és a vélemények kifejezése a cégnél nem lehetőség, hanem elvárás. A Decathlon idén először egy napra bezárta minden áruházát azért, hogy a vállalat összes munkavállalója találkozzon, átbeszélje a cég aktuális és jövőbeni feladatait és lehetőség volt arra is, hogy dolgozók közvetlenül tegyék fel kérdéseiket a felsővezetőiknek. A valódi karrierutakra is számtalan példájuk van, hiszen a magyarországi ügyvezető igazgató, a kereskedelmi igazgató, a logisztikai vezető, és az áruházigazgatók is mind-mind eladóként vagy részlegvezetőként kezdték a pályájukat.

Idén vezették be az úgynevezett coach-rendszert, melyben a munkavállalók a mindenkori felettesük mellé szabadon választhatnak egy olyan kollégát, aki szerintük szakmai és személyes fejlődésükben legjobban segíteni tudja őket.

A sport iránti szenvedély az, ami összetartja a csapatot, s ezt a lelkesedést igyekeznek átadni vásárlóiknak is. Idén nyáron elindították a sportoljma.hu sportközösség építő programot, amelynek célja, hogy mindenki sportoljon Magyarországon. A programon belül bárki létrehozhat saját sportközösséget vagy csatlakozhat egy már meglévőhöz, és a Decathlon ezt termékekkel, exkluzív élményekkel, kihívásokkal támogatja. Mindezt házon belül, munkavállalókkal tesztelték, s így már induláskor volt közel 60 belsős közösségük. Ma a programnak 6000 regisztrált tagja és 350 közössége van országszerte.

„Azt csinálom, ami boldoggá tesz – és aminek a cég szempontjából is hozzáadott értéke van! Ez a jelszavunk. A kollégáink nagyon aktívak, ha a sportról van szó. Saját projekteket indítanak, például sporteseményt szerveznek, sportolói közösségeket hoznak létre, van saját blogjuk is, ahol megosztják sportolással kapcsolatos élményeiket és tanácsokkal látják el az érdeklődőket. Azt látjuk, hogy a sokszínűség, a munkavállalóink bevonása a folyamatokba végeredményben megalapozottabb döntéseket eredményez és gazdasági sikerességhez is hozzájárul” – mondta Pósfai Gábor, a Decathlon Magyarország ügyvezető igazgazója.

A Legjobb Munkahelyek üzleti eredményességben is felülmúlják az átlagos magyar vállalatokat, gazdasági növekedésükre jelentős hatással van a dolgozóik jól léte, elégedettsége. Decathlon Magyarország már 3 éve van a legjobbak között. Az elmúlt 5 évben majdnem megháromszorozták a bevételüket, ez idén már meghaladja majd a nettó 50 milliárd Ft-ot. A cég 35 országából a 8 legnyereségesebb között vannak. 4,5 éve folyamatosan minden hónapban nő a bevételünk az előző év azonos időszakához képest, és hatodik éve ér el a cég minden évben kétszámjegyű növekedést.
A Decathlon a világon a második, Európában a legnagyobb sportszerkereskedő vállalat. Magyarországon 2005-ben nyitották meg első áruházunkat, és 2008 óta piacvezetők. A cégnél jelenleg 1500 munkatárs dolgozik Magyarországon és több, mint 80 000 ember világszerte.